June 25, 2012

Assalamualaikum semua..
jumpe lg dihari dan waktu yg sama..byeee!!.eh..gilo ke apo budak nie??
baru nak start rupanye..hihihi
alhamdulillah..hari nie tamatlah puasa gantiku selama 7 hari..xla byk sgt kn..
tp time nak ganti memang cukup liat..lagi2 kalau tinggal sehari je lagi..lagi la lambat je nak ganti..huhu
korang dok sengeh2 dh habis ganti ke??
kalau belum cepat2 lah ganti..ramadhan dh xlama dh..^_^

hari ni puasa xrasa letih sgt sebab dok kat bilik je..n cuaca pn xpanas sgt..
bukak puasa td minum milo ais..arghh..lega tekak..sejuk je..ahh..besttt..hehehe
dh macam sebulan xjumpa air..tue baru dahaga kt dunia..
mak n akak aku pun puasa jgak hari nie..walaupun anakmu ini berbuka sorang2 di perantauan..
tp masih seronok sebab mak pun puasa skali..kiranye ade lah geng gak kn..hehehe
picture taken from google ok
hurmmm..memandangkan rumate dh balek..jd ak sorg2 di bilik..dok sorg2 mmg borink la..
keje nk tidooo je..yela..klu x rumate ak slalu memekak nyanyi lagu adele..hahaha
smpai ak terjaga tido..punyer dasyat suara die kalah adele..kiikikiki..
bukan tue je..teringat aku sugar glider yang die bela kt bilik..ak nie walaupun budak bio..tp geli ngan binatang..sugar glider itu diberi nama PIRO..
so..piro nie cute sgt kecik je baru 5 bulan..mase rumate aku baru beli dulu umo Piro nie 3 bulan..
piro suke buat bunyi mcm baby nangis..ekkk..ekkkkk...(mcm tu la lebih kurang kot)..bile die nak kluar dr cage die..huhu

bunyi piro memang boleh buat ak terjaga tido..die bunyi sbb nak main2 kt luar..comey kan??
piro bile keluar cage..die terus pergi bwh katil aku..main kat bwh katil..die suka pnjat beg aku bwh kati..
luggage tue aku letak bwh tue sbb xmuat nk letak dl locker..
1 hari aku tengah tido dalam pukul 7 cmtue lepas subuh..tetibe aku rasa bulu2..aku dh cuak dh..
pastu piro jalan atas badan aku..geli sehh..aku menjerit..terus lompat turun katil..ngan bantal n selimut semua terpelanting..hahahahaha..piro2..die suke usik aku sbb die tau aku takut ngan die..hahaha

ni lah rumate saya yang bela sugar glider a.k.a PIRO..dua2 comey kan??
love them very much!!
ade lg 1 kes...satu hari tue..kt bilik jugak la..rumate aku pegang die.tibe2 die lompat atas bahu aku..lg sekali la bergema bangunan tue..seriusly rase cengkaman tangan n kuku die kat bahu..ak xboleh..geli sgt2 ok..x bergerak smpai rumate ak ambil lek piro dari bahu aku..rumate aku lak dok berdekah2 gelak..nak wt cmne dh takut..lepas pd kejadian tue..ak cam fobia..kdg2 dok tgh study..rase geli kt kaki..automatic angkat kaki..padahal xde apepun..
TRAUMA..hehehe

aku suke binatang sbb mereka semua comey..tp aku xberani nk pegang..hehehe..okie..dats all..kbai...salam


No comments:

Post a Comment