May 08, 2014

oUR mARRIAGGE cHAPTER 3: invitation card


Assalamualaikum semua..selamat tengahari..dh lunch ke semua??
ni baru ada kesempatan update tajuk baru..al-maklumlah surirumah..baru siap masak untuk suami tersayang..
actually kite ada good news tau..nak tau x?? i'm pregnant!!!! weee..senyum sampai telinga..
Alhamdulillah..semoga kandungan sentiasa dalam jagaan Allah..
tu la dinamakan rezeki tak disangka-sangka..rezeki anak..
yg tu nnt kite cite pepanjang..xsabar nak hbiskan cite topic kawen ni sebab nak masuk topic baby pulak..hihi..

today masih lagi dalam topic wedding preparation..which is kad jemputan kahwin..
ha bab kad ni memang satu hal yang agak memeningkan kepala jugak ye bagi bakal pengantin..
yela nak design nye macam mane..nak tempah banyak mane..n kat mane..
antara persoalan yang agak memeningkan..
tp sekarang dah banyak page2 di FB untuk kita cari..sama la macam saya kedai kad kahwin saya cari online sahaja and pergi ke kedai tu..

for those yang di KL..antara tempat yang famous untuk tempahan kad kahwin adalah di pertama kompleks..
dekat je dengan SOGO..dalam tu ada banyak kedai2 kad kahwin..tapi haruslah bijak memilih ..bagi yang xkisah dengan budget ok la..tp bagi yang nak save budget kene survey satu2 kedai..
kad memang harga murah tp kebanyakan dengan package untuk berapa ramai jemputan..paling minimum order untuk 500 kad..satu perkara lagi yang perlu dititikberatkan ialah tempoh untuk kad itu disiapkan..
ada sesetengah kedai menawarkan harga yang sangat jimat tapi tempoh untuk kad siap boleh sampai sebulan lebih..jadi makesure u all tanya dulu sebelum buat sebarang tempahan..

untuk yang nak menempah kad kahwin..saya cadangkan anda tempah di kedai KAD KAHWIN GRAFIKA..kedai ni terletak di dalam pertama kompleks..untuk details boleh ke link ni https://ms-my.facebook.com/kadkahwingrafika


di kedai ni harga yang ditawrkan berpatutan..masa kami pergi tempah tu kami guna design sendiri sebab design yang ada kurang berkenan..jadi lebih puas hati design sendiri..hihihi..senang bekerjasama dengan mereka dan service yang sangat baik..kad kahwin disini mengambil masa 2 minggu sahaja sudah siap..masa tu kami tempah untuk 500 kad jemputan..tapi memang sangat berpuas hati dengan kerja mereka..
actually bukan lah kami design detail kad tu..just cari gambar /design yang kami nak..google aje..pastu selebihnya mereka la yang design sesuai dengan kehendak customer..

macam suami kite nie dia ni gila superbike..jadi memang dia nak design kad dia sebijik macam tiket motoGP..pastu nak jugak letak gambar dia ngan moto kesayangan dia tu..hehehe..tp disebabkan moto dia colour orange..tiket tu pun warna orange jadi nanti xtimbul pulak..so letak gambar dia ngan moto orang lain..gamba tu masa dia masuk track sempena hari ape ntah di Subang...teringat pulak masa tu xsampai sehari lagi kami bertunang..dia bawak kite teman dia..huhuhu
kami xnak letak gamba muka sendiri sebab bukan apa nanti kad tu dibuang..dipijak ke..kan ada muka kita..
sadis je nanti..so kad aku letak gamba kartun je..

yang bestnye dorang update design kad kami sebagai design baru di kedai grafika nie..hehehe..bangga jap..
ni kod untuk design kad kahwin kami di Kad Kahwin Grafika..



selain tu..dengan setiap tempahan kad kahwin akan dapat percuma bunting..macam kami xletak tarikh pada bunting, jadi boleh guna untuk untuk kedua-dua belah pihak..




No comments:

Post a Comment