April 24, 2014

oUR mARRIAGGE cHAPTER 1 : I've been proposed !!!




Assalamualaikum dearest..fuhh..about a year xupdate.. mmg xbrkesempatan bile dh kerja..bak kata org student life paling enjoy sbb ada byk masa untuk benda yg xpatut..huhu (aku la tu) mana tak nya..habis grade memang bertungkus lumus cari kerja..tukar kerja..pindah tempat kerja..dh jadik benda biasa bg org yg baru setahun dua grade untuk berjuang dapatkan kerja..

Alhamdulillah tatkala diberi peluang kerja yang baik..Allah memberi rezeki yang lebih baik yakni JODOH.. terpaksa membuat pilihan antara kerja dan suami waktu tu..masa tu belum kahwin lg tp ditawarkan permanent mengajar di private school.. untuk permanent aku kene sign contract which is 2 years contract..sebenarnye mase tu suami aku kerja di gombak..kalau ikut kan bukan la jauh sgt2 tp atas sebab2 dan keadaan tertentu aku rela hati melepaskan kerja tu sebab nak mudahkan suami aku.. begitu la muqaddimah cerita aku..hihihi sebenarnya masa menaip ni agak segan dan macam pelik jugak bila taip perkataan suami..kikiki.. yola dh 25 tahun hidup bujang sekarang dah bersuami..ermm..macam xpercaya dah jadi isteri orang.. actually aku ni pengantin baru lagi..baru sebulan..huhu

Tanggal 7 Disember 2013..DIA & makayah dia datang rumah aku untuk merisik..bertunang dan terus tetapkan tarikh..apa yang kami rancangkan untuk berkahwin hujung tahun 2014..tapi perancangan Allah lebih baik.. entah macam mana DIA boleh nak cepatkan tarikh ke bulan 3 2014.. berbunga hati aku tok sah dok habaq la waktu DIA ajak kahwin tu..hahahahha..tapi cover cun lagi la..macam mana DIA propose?? ermm..mcm biasa je masa tu dalam kereta nak gi mane ntah..aku pun xingat..hehehehe..mcm sembang biasa tp surprised jugak la..sbb xsangka dia nak cepat pulak.. :)

aku masa tu pun memang dah gatai sangat dah nak menikah..kehkehkeh.. masa DIA bagitau nak datang minggu depannya..perasaan xboleh nak digambarkan..yelah nak jadik tunang orang..excited.. tp apakan daya semasa majlis pertunangan aku xdapat balik sebab masa tu banjir teruk di pahang..jambatan yang nak ke rumah aku di muadzam-chini runtuh...hahaha kiranya xmerasa la aku bakal mak mertua sarung cincin..sarung sendiri je lah..

Apa pun majlis Alhamdulillah berjalan lancar..kami buat simple je..memang serahsia yang boleh..sebab bertunangkan seeloknya tidak dihebahkan lg.. no wonder la ramai kawan2 aku terkezutt bila aku announce nak kawin..hehehhe

ni lah jambatan yang runtuh tu..

terasa dah letih dah nak menaip n ngadap komputer..will be continue on next entry okie..
salam...


No comments:

Post a Comment