January 20, 2013


Assalamualaikum u all...
again..jumpe lg buat ke berapa kali ntah..
well..im not very well..got fever..flu..maybe musim kot plus ngan cuaca yg x tentu..
hopefully..sembuh dgn cepat..yela..xleh nk fokus kerja bile xsihat..

arini nk cerita pasal perjalanan hidup aku lg la..after finish my final exam for the final semester..
i got an interview for guru sambilan bio at MRSM Kubang Pasu..
yup..as i told u b4..alhamdulillah i got the job and had worked there for 3 months..
students, teachers and all staff kat sane very friendly..
kat sane aku duk umah saudara my bf..sbb umah mak sdara die mmg dkat sgt ngan mrsm..
at first..nk duk quarters guru tp cm haunted jek..haahaha..dh la nk kne dok sorg..NO WAY!!



so..MRSM budak2 die mmg pndai..so xde mslh sgt la..
but some students ade gak yg slow cket..itu mmg cabaran..aku kene ajar f4 and f5..
budak2 skang besar2..besar pd cikgu..huhuhu..ini 1st time aku msuk mrsm..
ape igt ak xdpt offer ke dlu?? dpt tau kt muadzam shah..
tp sbb aku mlu2 kambing..so aku stay je la kat girl school...
mase aku mle2 masuk tue mcm jakun jap sbb tgk boys sume dok dpn..hehehe

dorg nie pntang nmpak ckgu baru..suke la nk test2 kite nie cerdik ke dok...haishh..
aku nie xla cerdik mane..dlu pn mase mek bio spm dlu suam2 kuku jgk..kah3..
dh msuk matrik bru cerdik cket.. syllabus dorg in english...so mmg kne speaking la...
mule2 ajar tue mcm xkeruan gak la..rase mcm ngah present final year project gitu..
tp day by day..alhamdulillah..boleh buat..

dh la msuk2 tue dorg bru abis test..kne marking paper..5 kelas cmtue la..time f5 trial lg la juling bijik mate tanda..dh la time tue nk convo..ngan kertas2 trial dorg aku angkut g penang sbb pulun nk kne abiskan tanda..bukan ape sbb tarikh last key in markah dh dkt..aku dh la 1st time marking paper...
tp cikgu bio yg lain mmg byk bg tnjuk ajar..dh la baik..last day aku kat sane die bg kek lapis caramel buat sendiri kot..mmg terharu...

ckgu2 lain pn baik n slalu blanje aku mkn..n bwk aku round2 alor setar n jitra..tp tue la xbyk sgt mek gmba sbb mmg sibuk..last day aku lak kne jdik ajk protocol for graduation day..mmg xdan dh..smpat la mek gamba ngan ckgu2 bwh jbtan sains utk school magazine..so ade la kngan muke ak kt c2 kn..hihihi..

oh ya..lupe lak..dorg nie menang 1st prize untuk space seeds competition 2012.. tahniah la..most students yg involved nie yg mek bio la..some of them are my students..mase nk mek hadiah tue kt N.Sembilan..aku diberi peluang untuk iring dorg ngan 3 org cikgu lg..tp sygnyer aku demam teruk a day b4..so xdpt same2 nek stage..kih3..anyway..Congratulations!!!



yg paling aku suke..students kt c2 mmg frendly n loving..I LIKE !! klu lah ade rezeki ngajar kt MRSM cnfirm aku g...doakanlah k..kt bwh nie ade la kngan ngan stdent f4 kelas ape xigt..:) pics lain nnt upload k
salam..







No comments:

Post a Comment