February 19, 2011

hehehe

lawak 1

Kerajaan Malaysia nak buat projek angkasa terhebat di dunia, maka 3 org kontraktor terkemuka dari Jerman, Britain & Amerika dipilih untuk membina kapal angkasa Malaysia. Ikuti temubual mereka.
temubual 1
Malaysia: Berape yg awk perlu untk buat kapal angkasa tu?
German: 1 billion dolar untuk kapal angkasa termasuk upah pekerja, kos selenggara & pembinaan.
temubual 2
Malaysia: Berapa yg awk perlu utk buat kapal angkasa tu?
Britain: 2 billion dolar untuk kapal angkasa termasuk upah pekerja, kos selenggara, pembinaan, bahan api, teknologi sulit dah latihan krew.
temubual 3:
Malaysia: Brape bnyk awk perlu utk kapal angkasa kami?
Amerika: 5 billion dollar sahaja.
Malaysia: Kenape mahal sgt?
Amerika: Saye ambik 2 billion dolar, saye bagi awk 2 billion dolar, kemudian kite suruh german buat kapal tu.

lawak 2

ami:apsal ko menguap sambil mengigit??
samad:ustad kate kalau menguap x tutup mulut syaitan masuk kan...
amin:yeee..habis nape ko mengigit??
samad:ye la..mesti syaitan x leh masuk sebab aku gigit die..hehehe

lawak 3

Salah sebuah katil di dalam bilik ICU sebuah hospital ternama kerap mengalami kejadian pelik.. Setiap pesakit yang ditempatkan disitu pasti akan meninggal pada satiap hari Jumaat pagi tanpa mengira umur, jantina atau tahap kesihatan mereka.. Perkara ini sangat membingungkan para doktor... Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut...

Apabila tiba hari Jumaat yang berikutnya... beberapa doktor bersiap sedia untuk mengenal pasti penyebab kepada kematian di katil tersebut. Seorang pesakit lelaki sedang tidur di katil misteri.

Masa berputar... pukul 08:00am.. 08:30am sehingga jam 9.00 am... tiba-tiba...... Pintu bilik ICU itu terbuka.... Kemudian masuklah Makcik Bedah.... Seorang pekerja sambilan sebagai pencuci yang hanya bertugas setiap hari jumaat.. Masuk... mendekati katil keramat tersebut... dan terus mencabut soket elektrik untuk alat bantuan pernafasan pesakit tersebut dan menggantikannya dengan 'plug vacum cleaner'nya


lawak 4

 Suatu hari, ayam dan lembu berdiskusi tentang perihal diri masing2...

Ayam       : Manusia nie memang pentingkan diri sendiri!
Lembu      : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam       : Tengoklah. Apa mereka wat kat aku!
Lembu      : Hah! Buat apa pulak?
Ayam       : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku tyme aku dah nak mati nnti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari2 dia makan telur aku, macam mana aku nak dapat anak?
Lembu      : Alah! Kau punya masalah kecil je!
Ayam       : Maksud kaw?
 Lembu      : Aku ni, kalau difikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari2 manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah  panggil aku MAK!
Ayam       :%#@^#$@! 

lawak 5

Dua pelajar Kolej Perubatan bersiar siar kat bandar. Pastu mereka tersempak dengan seorang tua jalan terkangkang-kangkang.
Pelajar A kata "Orang tua tu tentu mengidap Sindrom Petry"
Pelajar B pulak kata "Tak lah, dia mengidap Sindrom Zovitzki"
Mereka hampir bergaduh pasal hal ni.
Akhirnya pelajar A kata "Apa kata kita tanya je orang tua tu?"
Pelajar B pun setuju. Mereka pun menghampiri orang tua itu.

Pelajar A: Kami tengok pak cik jalan terkangkang,boleh kami tahu pak cik mengidap penyakit apa?
Orang Tua: Kamu fikir aku ada penyakit apa?
Pelajar A: Saya fikir pak cik mengidap sindrom petry.
Orang Tua: Emm... bukan.
Pelajar B: Kalau macam tu, pak cik mesti mengidap sindrom Zovitzki.
Orang Tua: ... pun bukan.
Pelajar A: Habis tu?
Orang Tua: Emm, sebenarnya aku nak kentut tadi... tapi terberak pulak dalam seluar... sebab tu la aku jalan terkangkang...

No comments:

Post a Comment